Zdrowe jedzenie

Dieta Andersona

Dieta ta została opracowana przez dietetyka z uniwersytetu w Los Angeles – Henry L. N. Anderson’a. Jest to również jedna z diet nie łączenia. Jej zwolennicy twierdzą, że przyczyną tycia jest nieprawidłowo zestawiony jadłospis. Trzeba jednak w niewielkim stopniu wieczorem pilnować liczby kalorii, a także przestrzegać pewnych reguł.

Od godziny 24 do 12.00 – wolno jeść tylko owoce i pić soki owocowe (wyciśnięte z owoców).

Od godziny 12.00 do 16.00 – w południe wypijamy sok warzywny. Około 30 minut później można zacząć jeść sałatki warzywne, których podstawą ma być sałata. Zakazane są wszelkie sosy, także na bazie jogurtu czy oliwy z oliwek.

Od godziny 16.00 do 20.00 – można jeść wszystko, pamiętając, że nie wolno łączyć białek z węglowodanami (np. mięsa, ryb i serów z ziemniakami, kaszą, pieczywem i makaronem). Po zjedzeniu owoców należy odczekać 30 minut do następnego posiłku. Ostatni posiłek należy zjeść przed 20.00.

Trzeba również pamiętać o następujących sprawach: jemy wówczas, gdy jesteśmy głodni, wykluczona jest kawa, herbata, alkohol, woda gazowana i kupowane soki, nie pijemy bezpośrednio przed, w trakcie i zaraz po posiłku.

Przykładowa dieta Andersona:

Od północy do godziny 12.00:
Sok jabłkowy, banany, dojrzałe gruszki, winogrona.

Od godziny 12.00 do 16.00: 
Sok z marchwi, sałata z pomidorami i cebulą, migdały.

Od godziny 16.00 do 20.00:
Pieczone ziemniaki, zielony groszek, chude mięso z sałatą i warzywami.

Mogą ci się spodobać także

Brak komentarzy

Odpowiedz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta Szwedzka, kopenhaska – trzynastka

W nazwie tej diety skrywa się czas jej stosowania. Dieta to 13 dniowy z góry określony jadłospis, którego należy rygorystycznie...

Zamknij