Zdrowe jedzenie

Dieta oczyszczająca

Żywność, którą codziennie spożywamy zawiera coraz więcej chemicznych dodatków, które wraz z pokarmem dostają się do naszego organizmu. Nawet jeżeli bardzo uważamy na to co jemy i tak nie sposób uniknąć spożywania produktów zawierających konserwanty lub sztuczne dodatki. Nasz organizm ma zdolności samooczyszczania, lecz nie zawsze nadąża z usuwaniem szkodliwych substancji. Dlatego warto raz na jakiś czas zastosować dietę oczyszczającą, która pomoże usunąć toksyny z naszego organizmu.

Rodzaje diet oczyszczających

Wiele produktów posiada właściwości oczyszczające co spowodowało, że powstały różne odmiany diet oczyszczających. Czasem różnią się one listą produktów oraz ich stosowaniem. Najbardziej radykalne jak dieta owocowa opierają się wyłącznie na spożywaniu owoców oraz piciu wody. Można też zastosować dietę jabłkową, choć jest ona wyjątkowo monotonna. Poniżej znajdziesz jedną z popularniejszych – dietę oczyszczającą 10 dniową.

W trakcie oczyszczania organizmu z wykorzystaniem tej diety pozbędziemy się też kilku kilogramów. Dieta dostarcza od 600 do 900 kalorii dziennie co jest raczej niewielką ilością. Biorąc to pod uwagę warto ograniczyć wysiłek fizyczny w tym czasie.

Oczyszczanie w 10 dni

Dzień 1 i 2
W tym czasie spożywamy tylko i wyłącznie owoce. Na śniadanie najlepiej wypić sok wyciśnięty z pomarańczy lub z cytryn i rozcieńczony wodą. Następnie wybieramy sobie jeden z owoców, do wyboru są jabłka, winogrona i arbuz, który spożywamy przez resztę dnia w dowolnych ilościach. Owoc można zmienić na inny, ale dopiero w drugiej połowie dnia.

Dzień 3 – 8
W tych dniach do diety dołączają warzywa. Na śniadanie zjadamy porcję wybranych owoców, na obiad porcję sałatki warzywnej z dodatkiem nasion (mogą być słoneczniki, dynie, itp.) i migdałów. Kolacja to zestaw warzyw duszonych lub gotowanych na parze. W przerwach między posiłkami można do woli najeść się wybranego owocu.

Dzień 9 i 10
Na śniadanie wypijamy świeżo wyciśnięty sok z owoców a na drugi jemy jogurt z muesli. Na obiad zjadamy porcję sałaty. Kolacja to już porcja ryby lub piersi z kurczaka z dodatkiem warzyw oraz wyciskany sok, również warzywny.

Jak widać ta dieta dość radykalnie zmienia nasz jadłospis i nie dostarcza do organizmu zbyt wielu kalorii.

Po zakończeniu diety warto stopniowo wprowadzać czerwone mięso, tłuszcze zwierzęce oraz białe pieczywo. Nie należy się ograniczać w spożywaniu warzyw i owoców, ryb oraz nabiału. Warto też wprowadzić do naszego sposobu odżywiania kasze oraz produkty z pełnych zbóż.

Efekty diety oczyszczającej

Po zastosowaniu diety oczyszczającej pozbędziemy się z organizmu wielu toksyn, które mają negatywny wpływ na nasze samopoczucie. Będziemy czuć się lżej oraz będziemy posiadać więcej energii i chęci do życia. Poprawie ulegnie też wygląd naszej skóry oraz stan włosów, jak i paznokci.

Drugim efektem diety jest zrzucenie kilku kilogramów dzięki ograniczeniu ilości spożywanych kalorii. Jest to cel drugorzędny diety, mimo to będzie on miłym jej następstwem i zapewne każda z nas się ucieszy.

Podsumowanie

Dieta oczyszczająca ma charakter diety głodówkowej, jednak nie powinniśmy obawiać się jej stosowania przy wadze normalnej lub wyższej. Czas stosowania jest dość krótki, a owoce i warzywa dostarczają nam niezbędne substancje mineralne oraz witaminy. Jej zastosowanie pomoże nam usunąć z organizmu toksyny i oczyścić go. Takie oczyszczenie ciała warto stosować raz na jakiś czas.

 

Mogą ci się spodobać także

Brak komentarzy

Odpowiedz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Regeneracja ciała i umysłu nad morzem

Nie każdy wie, lecz żadna woda nie może równać się z morską jeśli chodzi o różnorodność zawartych w niej minerałów....

Zamknij